SKIP TO CONTENT
היסטוריה

ההיסטוריה של פיג'ו

ההיסטוריה של פיג'ו

בזכות המצאות חשובות ואין ספור הצלחות, פיג'ו רשמה את רוב הדפים המשמעותיים ביותר בהיסטוריה של עולם הרכב. פנינו לקראת האתגרים החדשים של המאה ה-21, ההרפתקה של פיג'ו ממשיכה בנתיבה ללא הפסקה.

1810

ככה זה התחיל

העסק המשפחתי נוסד בשנת 1810 על ידי ז'אן-פרדריק וז'אן-פייר השני PEUGEOT, במהלך ההפיכה למפעל פלדה של הטחנה ההידראולית המשפחתית הממוקמת במקום שנקרא "Sous-Cratet" בקומונה של Hérimoncourt (Doubs).

ענפים שונים במשפחה ייצאו לייצור מגוון מאוד, אך כולם מבוססים על פלדה (כלים, קפיצים, צלעות מטרייה, מסגרות מחוך, מטחנות קפה, שעונים, אופניים וכו').

1889

רכב תלת-גלגלי מונע קיטור מוצג ביריד העולמי בפריס

ארמנד פיג’ו מציג את הרכב הראשון של מותג פיג’ו ב”יריד העולמי” בפריז” רכב תלת-גלגלי מונע קיטור i תוכנן במשותף עם המהנדס לאון סרפולה

 

1948

השקת ה-203: המכונית הראשונה במבנה מרכב אחוד

 

ה-203 הייתה המכונית הראשונה שיוצרה לאחר המלחמה. זהו גם דגם המונוקוק הראשון עם מנוע עם ראש צילינדר חצי כדורי ושסתומים בצורת V וה-PEUGEOT הראשון המיוצר ביותר מחצי מיליון יחידות.

ה-404 מושקת

הפיג’ו 404, שעוצבה על ידי פינינפרינה, מאמצת קווים זוויתיים. הגידול בשטח השמשות מתקשר למודרניות ואלגנטיות, ושונה מאוד מהדגמים של שנות החמישים. ב-1961, ה-404 היא המכונית הראשונה המצוידת במנוע הזרקה ישירה.
 
 

1968

השקת ה-540: עיצוב ואיכות הרכבה יוצאי דופן

פיג’ו 504, שזכתה בתואר מכונית השנה באירופה ב-1969, היא גם הפיג’ו שנשארה ביצור הכי הרבה שנים (3.7 מיליון מכוניות יוצרו עד 2006). היא יועדה ללקוחות בני מעמד הביניים, אך זכתה לבכורה באפריקה ודרום אמריקה הודות לחוסנה הרב.

1972

104 נכנסת ליצור: מכונית הנוסעים הקצרה בעולם

 

הסלוגן, All PEUGEOT ב-3.58 מ', זו הייתה הסדאן ארבע הדלתות הקטנה בעולם.

1979

השקת ה-604: מכונית הסלון הראשונה של פיג'ו עם מנוע שישה צילינדרים מאז ה-601

בזכות עיצובה המרהיב ואיכותה, הפיג’ו 604 מאומצת כרכב שרד על ידי רוב נציגי הממשלה הבכירים. מנוע הטורבו דיזל המסחרי הראשון באירופה מותקן ב-604.

 

1983

הצגת הפיג'ו 205: "מספר הקסם"

 

הצלחה מסחררת עבור PEUGEOT. היא נבחרה פעמיים לאלופת עולם בראלי וזכתה בשני מרוצי פריז-דקאר. זו הייתה המכונית הנמכרת ביותר בצרפת.

1987

השקת ה-405

ב-1988, בפעם השניה בתולדותיה, פיג’ו זוכה בתואר “מכונית השנה של אירופה” עם ה-405, המכונית המשפחתית החדשה שלה.

 

1997

השקת ה-406 קופה שעוצבה על ידי פינינפרינה

 

ה-406 הפך לפריט אספנים הודות לעיצובו הנצחי,. זוהי הקופה הראשונה המוצעת עם מנוע דיזל (2001).

1998

השקת ה-206, ממנה יוצרו 7,326,029 יחידות

 

הפיג’ו 206 זכתה בשלוש אליפויות עולם בראלי. גרסת ה-CC שלה (2000) החזירה לחיים את קטגורית ה”transformable coupés ” אותה המציאה פיג’ו ב-1934

 

2016

השקת ה-3008

הפיג’ו 3008 החדשה זכתה לשבחים על עיצוב, תא הנוסעים שלה ואבזורה – וגם בתואר מכונית השנה 2017, לו נבחרה על ידי 58 עיתונאים אירופאים.

זה רכב הפנאי הראשון הזוכה בתואר מאז הולדת התחרות ב-1964, והפיג’ו החמישית הזוכה בתואר אחר ה-308 ב-2014, 307 ב-2002, 405 ב-1988 וה-504 ב-1969.

2020

PEUGEOT 208 נבחרה לרכב השנה 2020 על ידי 60 עיתונאים מומחים מ-23 מדינות באירופה. חבר השופטים שיבח את מגוון המנועים שלו, המציע ללקוחות את החופש לבחור בין חשמל, בנזין. המושבעים גם שיבחו את העיצוב והטכנולוגיה של PEUGEOT 208, ה-PEUGEOT ה-6 שנבחרה לרכב השנה.

 

PEUGEOT נכנסת לשלושתהמותגים המובילים והמצליחים ביותר ברשימת רכבי השנה. זכייה יוקרתית זו מתווספת ל-12 הפרסים הבינלאומיים שכבר קיבלה PEUGEOT 208.