ההיסטוריה של פיג'ו
ההיסטוריה של פיג'ו
1810
ככה זה התחיל
העסק המשפחתי נוסד בשנת 1810 על ידי ז'אן-פרדריק וז'אן-פייר השני PEUGEOT, במהלך ההפיכה למפעל פלדה של הטחנה ההידראולית המשפחתית הממוקמת במקום שנקרא "Sous-Cratet" בקומונה של Hérimoncourt (Doubs).
ענפים שונים במשפחה ייצאו לייצור מגוון מאוד, אך כולם מבוססים על פלדה (כלים, קפיצים, צלעות מטרייה, מסגרות מחוך, מטחנות קפה, שעונים, אופניים וכו').
1889
רכב תלת-גלגלי מונע קיטור מוצג ביריד העולמי בפריס
ארמנד פיג’ו מציג את הרכב הראשון של מותג פיג’ו ב”יריד העולמי” בפריז” רכב תלת-גלגלי מונע קיטור i תוכנן במשותף עם המהנדס לאון סרפולה
ה-404 מושקת
1968
השקת ה-540: עיצוב ואיכות הרכבה יוצאי דופן
1979
השקת ה-604: מכונית הסלון הראשונה של פיג'ו עם מנוע שישה צילינדרים מאז ה-601
בזכות עיצובה המרהיב ואיכותה, הפיג’ו 604 מאומצת כרכב שרד על ידי רוב נציגי הממשלה הבכירים. מנוע הטורבו דיזל המסחרי הראשון באירופה מותקן ב-604.
1987
השקת ה-405
ב-1988, בפעם השניה בתולדותיה, פיג’ו זוכה בתואר “מכונית השנה של אירופה” עם ה-405, המכונית המשפחתית החדשה שלה.
1998
השקת ה-206, ממנה יוצרו 7,326,029 יחידות
הפיג’ו 206 זכתה בשלוש אליפויות עולם בראלי. גרסת ה-CC שלה (2000) החזירה לחיים את קטגורית ה”transformable coupés ” אותה המציאה פיג’ו ב-1934
2016
השקת ה-3008
הפיג’ו 3008 החדשה זכתה לשבחים על עיצוב, תא הנוסעים שלה ואבזורה – וגם בתואר מכונית השנה 2017, לו נבחרה על ידי 58 עיתונאים אירופאים.
זה רכב הפנאי הראשון הזוכה בתואר מאז הולדת התחרות ב-1964, והפיג’ו החמישית הזוכה בתואר אחר ה-308 ב-2014, 307 ב-2002, 405 ב-1988 וה-504 ב-1969.
2020
PEUGEOT 208 נבחרה לרכב השנה 2020 על ידי 60 עיתונאים מומחים מ-23 מדינות באירופה. חבר השופטים שיבח את מגוון המנועים שלו, המציע ללקוחות את החופש לבחור בין חשמל, בנזין. המושבעים גם שיבחו את העיצוב והטכנולוגיה של PEUGEOT 208, ה-PEUGEOT ה-6 שנבחרה לרכב השנה.
PEUGEOT נכנסת לשלושתהמותגים המובילים והמצליחים ביותר ברשימת רכבי השנה. זכייה יוקרתית זו מתווספת ל-12 הפרסים הבינלאומיים שכבר קיבלה PEUGEOT 208.