פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

X לתיאום פגישה

תודה.

פנייתך התקבלה, נציגנו ייצרו עמך קשר בהקדם.

בינתיים, אתה מוזמן לקרוא מה כתבו עלינו

קפיצת דור בבטיחות: משפחת ה-SUV של פיג'ו תגן עליכם מפני תאונות

משפחת ה-SUV של פיג'ו מכתיבה רף חדש של בטיחות. בנוסף למבנה קשיח לעמידה בפגיעות בתאונה ומערך שלם של כריות אוויר ובקרות אחיזה ויציבות, רכבי הפנאי החדשים יודעים למנוע בעצמם תאונות דרכים, להצילכם וגם לחסוך הוצאות מיותרות בתיקון נזקים

 

איפשהו בתחילת המאה הקודמת, כשהמכונות המתנייעות שעטו במהירות של 14 קילומטרים לשעה והחלו לתפוס יותר ויותר את מקומן של העגלות הרתומות לסוסים, התעוררה ההבנה שהחיבור בין מכונה לאדם, עלול להיות בעייתי בלשון המעטה ועל כן הוחלט שאנשים ירוצו לפניהן עם לפידים בידיהם, כדי להזהיר את העוברים והשבים מפני התקרבותן של אותן מכונות מעשנות. זאת היתה למעשה מערכת הבטיחות האקטיבית הראשונה…

מאז אותם ימים, הטכנולוגיה התפתחה ותפיסת הבטיחות עברה כמובן תהפוכות רבות במרוצת השנים ואבולוציה של ממש. אביזרי ומערכות הבטיחות הומצאו והתפתחו במקביל להתפתחותן של המכוניות  עם המצאות שנחשבו מהפכניות לאותה תקופה והיום הן חלק בלתי נפרד מהנסיעה במכונית כמו חגורות בטיחות, שמשות עמידות בפני שבירה, אזורי קריסה וספיגת אנרגיה, קורות הגנה בדלתות, מערכות אלקטרוניות למניעת נעילת הגלגלים לאחיזה ויציבות, כריות אוויר ועוד.

עד כאן עסקה הטכנולוגיה, ברובה, בהגנה פאסיבית על יושבי הרכב מתאונות. כלומר, להגן עליהם ברגע הפגיעה בעצם הזר וכעת, הגיע הזמן לבצע את קפיצת הדור הבאה בהגנה על נוסעי הרכב מתאונות וזאת על ידי מניעת התאונה מבעוד מועד. הגנה זו נקראת "בטיחות אקטיבית" וכשמה, מערכות הרכב מתוכננות להגיב בעצמן לתרחישים מסוכנים, בטרם הם מתרחשים ולמנוע, או לפחות לצמצם למינימום את הסיכוי להתרחשות התאונה. בכתבה זו נעשה לכם סדר בשלל המערכות החדשניות הקיימות במשפחת דגמי ה-SUV של פיג'ו בישראל.

 

מערכת בלימה אקטיבית:

במציאות שבה מרבית תאונות הדרכים הן תאונות חזית-אחור, אשר נגרמות לרוב מאי שמירת מרחק או אי זיהוי סכנה מצד הנהג כשהוא מתקרב בצורה מסוכנת לרכב שלפניו או אף לעברו של הולך רגל, מערכת הבלימה האקטיבית נחשבת לפיתוח הטכנולוגי החשוב ביותר שנכנס לכלי הרכב של פיג'ו בישראל. אי אפשר להפריז בחשיבותה של מערכת זו הפועלת באמצעות מצלמות או חיישני לייזר ומעבדי מחשב מתקדמים. המערכת "יודעת" להבחין בנעשה בחזית הרכב ובמקרה שבו מזוהה התקרבות מסוכנת לרכב מלפנים או סכנה להתנגשות, היא יודעת לגרום לרכב לבלום בעצמו (במידה והנהג לא הגיב לסכנה), בכדי למנוע את התאונה, או להפחית משמעותית את הסיכוי להתרחשות תאונה ואת הנזק שעלול להיגרם. תשומת לבכם הוסטה לרגע והמשכתם להתקדם בעומס התנועה בזמן שהרכב מולכם עצר? פיג'ו 2008 SUV יבלום בעצמו כדי לחסוך מכם את אי הנעימות בהחלפת הפרטים עם הנהג שנעצר לפניכם. הולך רגל ירד במפתיע אל הכביש או מעבר החציה? פיג'ו 3008 יזהה אותו מיד ויבלום כדי למנוע תאונה וודאית. אתם משייטים באוטוסטרדה במהירות תלת ספרתית ופתאום התנועה נעצרת? פיג'ו 5008 יביא את הרכב עד למצב עצירה אם אתם לא תעשו זאת בעצמכם.

 

מערכת התראה בפני סטייה מנתיב הנסיעה:

המערכת השנייה בחשיבותה היא מערכת מבוססת מצלמה להתראה בפני סטייה מנתיב הנסיעה. סטייה מנתיב נגרמת בדרך כלל כתוצאה מחוסר תשומת לב של הנהג כאשר הוא משוחח בטלפון הנייד, מסמס, קורא או למשל מחפש תחנה ברדיו. ידוע שההגה "הולך" בעקבות המבט וכשאנחנו לא מרוכזים בדרך שלפנינו, העיניים מלוות את המחשבות או את הידיים ומהר מאוד בורחים מתחומי הנתיב מבלי לשים לב. דבר זה כמובן מסוכן ועלול לגרום לתאונה במידה ובנתיב שלידנו נמצא רכב אחר, או חלילה ירידה לשוליים והתהפכות לתעלה. מטרת המערכת הזו היא להתריע מיד עם תחילת הסטייה מהנתיב במידה והנהג לא שם לב לכך, למשל על ידי שימוש באיתותים המלמדים על כוונתו. ההתרעה נעשית על ידי צפצופי אזהרה וחיווי ומאפשרת לנהג לתקן את פקודת ההיגוי הלא רצויה ו"לחזור למוטב". מערכת זו שקיימת בכל אחד מדגמי ה-SUV של פיג'ו מתריעה על הסטייה מהנתיב או אף מסוגלת להשתלט באופן פיזי על ההיגוי של הרכב ולהסיט אותו חזרה למסלולו ולמנוע את הסטייה כליל.

 

מערכת לניטור שטחים מתים:

כהרחבה והשלמה למערכת מניעת הסטייה מנתיב הנסיעה, המערכת הבאה ברשימה היא מערכת לניטור שטחים מתים בשדה הראיה. מערכת זו, כמו שקיימת בפיג'ו 3008 ו-5008, נועדה למנוע מצבי סכנה בכביש בעת מעבר נתיבים. כאשר נהגי הרכב מבקשים לשנות נתיב נסיעה, בין אם באופן מתוכנן או שלא, יתכן ובנתיב הנסיעה אליו הם מעוניינים לעבור מצוי רכב אחר והם לא הבחינו בו מאחר והוא נמצא בשטח מת בשדה הראיה שמספקות המראות. באמצעות חיישנים מיוחדים, המערכת מנטרת את הנעשה בצדי ואחורי הרכב וכאשר היא מזהה כוונה של הנהג (איתות) או הרכב (סטייה מנתיב) לעבור לנתיב שנמצא בו רכב אחר, היא מגיבה ומתריעה על ידי חיווי אור. במידה והחיווי האור לא עזר להסב את תשומת לב הנהג, תישמע התרעה קולית ויופיע חיווי אור חזק יותר שיזהיר את הנהגים מפני שינוי הנתיב המסוכן.

 

מערכת לזיהוי תמרורי מהירות:

מהירות בכלל, ובפרט זו העולה על מגבלות החוק, חושפות את נהג הרכב, במקרה הטוב, לקבלת דוחות מגורמי האכיפה, או במקרה הרע בהרבה, להארכת מרחק התגובה של הרכב בעת סכנות ולהחרפה של נזקי תאונות הדרכים. לשם כך התקינו פיג'ו במכוניות כמו ה-3008, ה-5008 מערכות מבוססות מצלמה שמסוגלות לקרוא את שלטי מהירות הנסיעה בקטע הדרך בו נמצא הרכב. לאחר זיהוי המהירות, המערכת תציג בפני הנהג חיווי אודות המהירות החוקית במקום, תתריע על חריגה ממנה ואף תאפשר, בלחיצת מתג, להתאים את מהירות הנסיעה בזמן שימוש בבקרת השיוט, למהירות הקבועה בתמרורי המהירות בהתאם.

 

מערכת לניטור תשומת לב ועייפות נהג:

מתפעלים את מכשיר הטלפון בזמן נהיגה, מסיטים את המבט מהדרך או שהעייפות מכניעה אתכם? המערכת הזו שמצויה בפיג'ו 3008 וה-5008 נועדה להתריע בפני הסכנה שנובעת מאי מתן תשומת לב מלאה לנעשה בדרך. הסכנה שבשימוש בטלפון, בין אם בדיבור או בכתיבת הודעות בזמן נסיעה, ברורה לכולנו וכך גם בכל הקשור להירדמות בנסיעה או להסטת מבט ארוכה מדי מהנעשה מלפנים. המערכת תתריע ותגרום לנהגים להשיב את מבטם קדימה או פשוט לעצור במקום הבטוח והמתאים הקרוב כדי להתרענן, ולשתות משקה מעורר.

 

מצלמת וחיישני נסיעה לאחור:

כולם יודעים שבתל אביב חונים על פי חוש המישוש, גם במחיר של פגיעה בפגושי הרכב, אבל למערכת המצלמות וחיישני החניה תפקיד חשוב בהרבה מסתם הגנה על הפח של הרכב. בישראל מתועדים מקרים רבים של דריסת ילדים בזמן חניה, ושימוש במצלמות נסיעה לאחור, כפי שמותקנות במשפחת דגמי ה-SUV של פיג'ו, ה-2008, 3008 וה-5008, יכול לשפר מאוד את הבטיחות ולמנוע מקרים טראגיים שכאלה.

 

מערכת סיוע לזינוק בעליה:

חשבתם שתרגולת הזינוק בעליה נשארה רק בשיעורי הנהיגה והטסטים? אז זהו, שהיא לא, ולמעשה, בסיועה של מערכת זו, כפי שמותקנת במרבית במשפחת דגמי ה-SUV של פיג'ו, התרגולת הופכת לקלה ובטוחה במיוחד. מערכת זו מזהה שהרכב נעמד בשיפוע חיובי (עליה) החל מ-3 אחוזים ובמקרה זה תחזיק את הרכב במקומו למשך שתי שניות, כדי לאפשר לנהג להעביר בבטחה את הרגל מדוושת הבלם אל דוושת התאוצה וזאת מבלי שהרכב יתדרדר לאחור.

 

תאורה אקטיבית לתוך פניה:

 

בעוד שללכת אל הלא נודע עשוי להיחשב להרפתקה, בכל הקשור לנהיגה בחושך הרי שזה ממש לא נעים ואפילו מאוד מסוכן. כאשר הרכב מבצע פניה חדה, פנסי הרכב ממשיכים להאיר קדימה אולם החלק הפנימי של הפניה, זה שאליו מתקדם הרכב, נותר בעלטה מוחלטת ולמעשה אנחנו נוהגים לזמן קצר בצורה עיוורת מבלי לדעת אם הדרך פנויה. כבר בשנות החמישים ידעה סיטרואן DS לסובב את פנסיה בהתאם לזווית הפניית ההגה ולהאיר למעשה לתוך הפניות והמשך הדרך. כיום, משפחת דגמי ה-SUV של פיג'ו למעשה מחקה פעולה זו של הארת הדרך בפניות, על ידי הדלקת פנסים ייעודיים בפינות הרכב והארת כל זווית הפניה.  

קפיצת דור בבטיחות: משפחת ה-SUV של פיג'ו תגן עליכם מפני תאונות