X לתיאום פגישה

תודה.

פנייתך התקבלה, נציגנו ייצרו עמך קשר בהקדם.

בינתיים, אתה מוזמן לקרוא מה כתבו עלינו

פיג'ו 5008: הדבר הגדול הבא, מעבר לפינה

פיג'ו 5008 החדש ינחת בחופי ישראל בעוד שבועות אחדים והוא צפוי לטרוף את את מתחרים עם עיצוב מרשים, תא נוסעים חכם ומרווח, שבעה מושבים עצמאיים, טכנולוגיית בטיחות מתקדמת ומנועים חזקים וחסכוניים. והמחיר? יפתיע אפילו אתכם.

היום זה כבר ברור לכולם, רכבי הקרוסאובר וה-SUV שולטים בשוק הרכב הישראלי בפרט והעולמי בכלל. אחרי שפיג'ו 3008 הצטרף ל-2008 הפופולארי והדהים עם איכויות הגבוהות ביותר שהציג, מספיק כדי להביס את יריביו במבחנים משווים, נראה שאחיו הגדול הולך לעורר מהומה גדולה אפילו יותר. בעוד שבועות אחדים, פיג'ו 5008 החדש יגיע לישראל והוא צפוי לעשות ל-SUV הגדולים, מה שעשה ה-3008 למתחריו. מה עושה את ה-5008 לכל כך תחרותי בקבוצתו? אנחנו שמחים שאלתם.

עיצוב חיצוני מקורי ורב רושם

פיג'ו 5008 החדש, כמו ה-3008 שהושק לפני שנה, תוכנן ועוצב כדי להציג מראה שונה ומקורי ביחס לשאר המתחרים בקבוצת ה-SUV. החזית החזקה והמכובדת מעניקה לו נוכחות שאי אפשר להתעלם ממנה על כביש בין אם הוא  מופיע מולכם או שועט מאחוריכם מבעד למראה המרכזית. פנסי ה'לד' המתקדמים שמאירים ביום ובלילה, מעניקים לחזית הופעה אלגנטית ומודרנית, כאשר גריל הכוורת הבוהק, שעליו סמל האריה, מעצימים את הרושם. 

  

פיג'ו העניקו ל-5008 מראה חסון וגבוה שמגיע הודות לגלגלים הגדולים, לכנפיים המובלטות וכמובן למרווח גחון (מרחק רצפת הרכב מהדרך) של 23 ס"מ – גבוה יותר מכל מתחריו. המראה הקשוח ממשיך גם במבט מהפרופיל עם דלתות מסיביות ושטח חלונות ענק אשר הופך את תא הנוסעים לאוורירי מאוד וכמובן משפר את הראות לכל יושבי הרכב. בחלקו האחורי של ה-5008 נמצא ההבדל העיקרי בינו לבין אחיו הצעיר, ה-3008, הודות להארכה של קצת יותר מ-19 ס"מ ולהגבהת חלקו האחורי, מה שמאפשר להכיל את זוג המושבים הנוסף שמיד נרחיב אודותם.

כחלק מהצמיחה, בסיס הגלגלים (המרחק שבין הסרן הקדמי לאחורי) התארך גם הוא ב-16.5 ס"מ כדי להעצים את המרחב בתא הנוסעים והוא כעת הארוך ביותר בקבוצתו עם 284 ס"מ. מתחריו, כמו סקודה קודיאק (279 ס"מ), ניסאן אקס-טרייל (271 ס"מ) ומיצובישי אאוטלנדר (267 ס"מ) מציעים בסיס גלגלים קצר משמעותית ולכן עשויים להיות גם פחות מרווחים.

תא נוסעים חכם, מפנק ומרווח

פיג'ו מכנים את טכנולוגיית תכנון, עיצוב ופיסול תאי הנוסעים החדשים שלהם בשם I-Cockpit ועל פיה, נראה שהרכב תוכנן קודם כל מבפנים ואז החוצה כאשר נוסעי הרכב הם העיקר ולא להיפך. הדשבורד עצמו עוצב כך שהוא עוטף את היושבים במושב הנהג/ת ומרכז סביבם את מרב האמצעים והאביזרים בצורה נגישה, קלה וחווייתית לשימוש. זה כולל כמובן את המסך הדיגיטאלי הענק בגודל 12.3 אינץ' המחליף את לוח המחוונים הקונבנציונלי שכולנו מכירים ומסוגל להקרין בו מגוון רחב של מידע נחוץ לנהג/ת בזמן הנהיגה, עם תצוגות מתחלפות לבחירה ובעברית!

אחריו מוצאים את מסך המגע המרכזי בתא הנוסעים ששוכן במרכז הדשבורד ומכיל למעשה את פונקציות התפעול של מרבית מערכות הרכב, לרבות המולטימדיה אשר יודעת להסתנכרן באופן מלא עם הטלפונים החכמים. כדי להקל עוד יותר על התפעול ועל מנת למנוע שימוש מוגזם במתגים בתא הנוסעים, ישנם מתגי פסנתר מתחת למסך המגע והם למעשה מתפקדים כקיצורי דרך למערכות הרכב החשובות – מיזוג, שמע, ניווט ועוד. הכל זמין בלחיצה אחת בלבד. 

עד כאן אנו מכירים ואוהבים את כל זה גם מה-3008 החדש, אבל כשזה מגיע ליכולת הסעת נוסעים – שבעה במספר, נכנס ה-5008 החדש לתפקיד. פיג'ו תכננו אותו כדי שיאחד למעשה בין שימושיות של מיניוואן מפנק, עם הידידותיות והרבגוניות של SUV מתקדם והתוצאה היא אחד מתאי הנוסעים החכמים ביותר בעולם הרכב. 

ה-5008 החדש מציע שבעה מושבים נפרדים ועצמאיים לגמרי, בסידור המוכר של שניים מלפנים, שלושה באמצע וזוג נוסף מאחור. המושבים הקדמיים נראים מצוין ונעימים מאוד לישיבה ונסיעה ממושכת. הריפוד העבה שלהם סופג את הגוף, חובק אותו ומחלק את המשקל עליו בצורה אופטימלית כך שגם לאחר נסיעות ארוכות, קמים מהמושב רעננים לגמרי. שורת המושבים האמצעית כוללת שלושה מושבים נפרדים זה מזה, כך שכל אחד מהם יכול לנוע על מסילה לפנים ולאחור, לשנות את זווית משענת הגב, להתקפל ואף להישלף בקלות מהרכב במקרה הצורך. הדבר מאפשר לכל אחד משלושת נוסעי הרכב לשבת במרחב משלו מבלי להפריע כלל ליושבים לצדו. יושבי שורה זו גם ייהנו ממזגן מפוצל לאחור ושלושה שקעי 12 וולט עבור הפעלת מכשירים. 

שורת המושבים השלישית כוללת שני מושבים מלאים הניתנים לשימוש, קיפול לתוך רצפת הרכב או פירוק והסרה מלאה בהתאם לצורך. ותא המטען? ענק!!  זה מציע 780 ליטר כאשר שורת המושבים השלישית מקופלת או עד 1,940 ליטר כאשר כל המושבים מקופלים.

טכנולוגיית בטיחות מתקדמת וחסרת פשרות

עם השדרוג בעיצוב, במנועים ובתא הנוסעים, פיג'ו העלו משמעותית את רף הבטיחות כשציידו את ה-5008 החדש במערכות הבטיחות המתקדמות ביותר. מלבד ששת כריות האוויר ושאר המערכות האלקטרוניות שאנו מכירים, הפיג'ו 5008 קיבל מערך שלם של מערכות בטיחות אקטיביות שמסייעות במניעת תאונות הכוללות בין השאר מערכת לבלימה אוטונומית, כאשר הרכב מזהה סכנה מלפנים והנהג אינו מגיב, בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת להתאים את מהירות נסיעת הרכב ביחס לתנועה שלפניו, מערכת להתראה בפני אי שמירת מרחק והתקרבות מסוכנת לרכב שמלפנים, מערכת למניעת סטייה לא מכוונת מנתיב הנסיעה, מערכת שמזהה את תמרורי המהירות בדרך ומסוגלת להתאים את מהירות הנסיעה ומערכת שמבקרת את מצב ערנותו של הנהג ומתריעה כאשר זה נראה עייף או לא מרוכז.

מנועים חזקים וחסכוניים

עד היום, כלי רכב גדולים לא נודעו בביצועיהם או בחסכוניות יתר, עד שהגיע הפיג'ו 5008 החדש. שלושה מנועים יוצעו בו, וכל אחד מהם מסוגל להפתיע ביכולותיו להפיק ביצועים טובים לצד חיסכון משמעותי בצריכת הדלק. את ההיצע יפתח מנוע 1.6 BlueHDI (טורבו-דיזל) שלו 120 כ"ס ב-3,500 סל"ד ולא פחות מ-30.6 קג"מ של מומנט הזמין כבר מ-1,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת הילוכים אוטומטית מבית AISIN ויחד הם מעניקים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 11.9 שניות וצריכת דלק משולבת של 23.2 קילומטרים לליטר.

המנוע השני בהיצע הוא מנוע 1.6 ליטר PureTech מוגדש טורבו שמפיק 165 כ"ס. גם הוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 מהירויות מבית AISIN ויחד הם יוצרים נהיגה חווייתית מאוד עם ביצועים מרשימים – 9.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.2 קילומטרים לליטר. 

בפסגת ההיצע נמצא מנוע 2.0 BlueHDI (טורבו-דיזל) חזק שמפיק 180 כ"ס ולא פחות מ-40.8 קג"מ של מומנט. מנוע זה בשילוב תיבה מתקדמת בעלת 8 הילוכים, יאיץ את ה-5008 מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.1 שניות וצריכת הדלק המשולבת תעמוד על 20.8 קילומטרים לליטר.

פיג'ו 5008 החדש יושק בישראל בתחילת דצמבר ומה לגבי המחיר? השאירו לכם מקום להפתעה, כי תמורה כזו לכספכם עוד לא הייתה בישראל.

 

 

 

פיג'ו 5008: הדבר הגדול הבא, מעבר לפינה